Головна » Статті » Світ про нас |
"Хамелеон" Д. Дроздовського: від екзистенціалізму до онтологічного хаосу
"Роман "Хамелеон" авангардного українського літературного критика і талановитого літературознавця Дмитра Дроздовського (опублікований цього року в кількох номерах (№ 254-255, № 256-257) поважного журналу "Кур’єр Кривбасу") - це, скоріше, твір психологічно-містичний, якщо спробувати визначити його жанровий різновид. Наскільки вже можна стверджувати, він спричинив низку дискусій у літературних колах України: зрештою, не часто літературознавець (людина академічна і по-науковому "суха") може видати на-гора захопливий художній твір, що стає цікавою естетичною пропозицією, крім того, порушуючи важливі соціокультурні, психологічні, філософські проблеми, зрештою, він стильно і по-сучасному написаний. Визначити домінантну техніку досить непросто, адже цілком у постмодерному дусі в романі перегукуються різні голоси - і екзистенціалістські, і абсурдистські. Роман постає переплетінням текстів різних епох, і, водночас, у центрі його - дія з часів теперішніх... Роман "Хамелеон" цілковито випадає з наявної літературної матриці, авторові вдалося сконструювати простір, для сприйняття якого читач має піднятися на вищий щабель, увійти у простір філософського споглядання. Разом із тим, роман у своїй суті "європейський", він, безсумнівно, був би цікавим для європейського читача. В Європі подібні романи стають культовими і сенсаційними, здобуваючи численні літературні нагороди, вони позбавлені дріб´язковості і просто добре написані". З польської переклала Оксана Приходько. | |
Переглядів: 762 | Рейтинг: 0.0/0 |
Всього коментарів: 0 | |